svar på lite frågor

Hej hej!
Fick lite nya frågor av Johanna härom dagen. Så jag tänkte svara på dom nu.

- Har du mycket besvär med din rygg? Alltså att du har ont och så?
Svar: Ibland gör det ont. När jag har tränat så brukar jag oftast känna mig stel, då är det viktigt att stretcha ut ryggen. Jag kan även få problem med ryggen när jag gör kullebyttor, eftersom att min rygg inte är så böjlig åt ena hållet så blir det en liten "studs" i slutet av varje kullebytta.
- Fick du ett sånt där "träningshäfte" från sjukhuset? och använder du det? (det gör nämligen inte jag xd)
Svar: Ja, det fick jag. Nej jag brykar inte använda det första häftet jag fick, men senaste gången jag var på sjukhuset så fick jag ett papper med lite träningar på och dom brukar jag göra.
- Fick du vara på sjukhuset i en vecka när du fick din korsett? Eller fick du vara där i en dag och sen åka hem?
Svar: Jag fick vara på sjukhuset på dagarna och sov hemma på nätterna.
- Hur mycket har du din korsett dagligen?
Svar: Det bror på om jag tränar/sportar eller inte men jag brykar ha korsetten i ungefär 23 timmar och dygnet.
- Oroar du dig för operationer och så? (jag hoppas att JAG inte får dig att oroa dig p g a att jag skriver det, men jag brukar oroa mig så det skulle vara intressant att veta.)
Svar: Ja, jag orar mig ibland för operationer, men ibland tänker jag äver att det skulle vara skönt att opereras och slippa ha skolios resten av sitt liv.
- Hur länge är det beräknat att du ska ha din korsett?
Svar: Jag vet inte riktigt, men i ett till två år till tror jag.
- Vilket sjukhus går du till?
Svar: Något sjukhus här i västerås, vet inte riktigt vad det heter ;)

Om ni har några andra frågor så är det bara att ställa dom till mig, i en kommentar eller i ett mejl ( adress: [email protected]).
Bild på min korsett under en "korsett provning"
Kram Emmy

Kommentarer
Postat av: ellie

sv; tack så mkt!:)

2011-11-10 @ 21:52:53
URL: http://elainelofdahl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för svaren! :)

sv: Ja, jag tror att det lätt blir så med många, men det spelar väl inte nån sån jättestor roll. Bara man har en kategori - "skolios" elr nåt så att man hittar ;)

2011-11-11 @ 07:38:15
URL: http://johannasskolios.blogg.se/
Postat av: Vendela

Använd korsetten flitigt och träna på,så slipper du nog både operationen och skoliosen. Jag fick aldrig nåt träningshäfte eller någar övningar att göra.Men jag tränar så mkt ändå,sen så har jag varit flitig med korsetten.(Men nu så är jag såå asless,vill bara bli av med den).Iallafall så hade min rygg gått tillbaka jätte mkt,så det kallas inte ens skolios sa ortopeden!

2011-11-24 @ 18:48:44
URL: http://cherryize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0