Äntligen hemma!

Är hemma från sjukhuset nu! Riktigt skönt faktiskt!:)
I morse så tog vi röntgenbilder på min rygg, det vara några nya tjejer där som inte var vana vid att ta bilder på tjejer med skolios (tror jag). Dom frågade om jag skulle ha på korsetten eller inte, då svarade jag att jag alltid brukar ha på mig den när jag är på röntgen. Jag hade 19 grader. Efter röntgen så skulle jag till doktorn, men det var inte förrän halv 11 och klockan var bara 5 över 9!:O
Pappa och jag gick ner till cafèterian/"sjukhusäffären", vi köpte en tidning, två tuggummipåsar och Kaffe/te. Sen så skojade jag om att vi skulle köpa varsin munk och ha "vem som kunde äta mest av sin munk utan att slicka sig om munnen" tävling! Pappa gick för att köpa varsin munk, men vi hade dock inte någon tävling (jag skulle förlorat direkt!). Sen kom mamma och då gick vi till doktorn. Där mätte jag mig, både sittandes och stående.
Jag är 1.78m lång stående och 1.43m sittandes (på en pall). Sen kom doktor Asplund, så började vi att prata om att jag skulle kanske få en ny korsett.
Efter det gick vi ner OTA. Min "korsett gubbe" tog några mått på mig, för att han sen skulle jämföra dom med mina gamla mått och se om jag ska ha en ny korsett. Han gick för att hämta dom gamla måtten och någon slags storlekstabell för korsetter. Han sa att jag ska få en ny korsett:D, som vi måste specialbeställa eftersom att jag tydligen är för smal:). Så om exakt 4veckor (25/5) ska jag få en ny korsett. Och i juni ska jag ta nya röntgenbilder.

Nu ska jag gå ut och njuta av vädret!:)
Kram Emmy

Kommentarer
Postat av: Bostic

Sv: Tack!

2011-04-29 @ 15:30:41
URL: http://bostic.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej, jag hamnade inne på din blogg när jag kollade på Julia & Hazals blogg. Jag har också korsett och går hos Dr Asplund och Patrik :)

2011-07-24 @ 13:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0